Bröllop

I eftermiddag ska jag börja på Miljötänk uppgiften del 2.

"Min kompis Annie Johansson ska gifta sig och har bett mig att göra blommorna till bröllopet. För henne är det viktigt att jag gör det miljövänligt. Det ska även passa in i temat som är vårbröllop. Min uppgift är att göra en brudbukett, en tärnbukett, en bordsdukning samt ett corsage. Jag ska även göra en priskalkyl. Tid: 4 veckor."

Schema

Tisdag

Torsdag

9

Planera klart allt till bröllopet

Göra handtaget, beställa blommor

10

Göra brudbukett

Göra tärnbukett + corsage, exponera, fotografera till fotoboken

11

Låna grejer till borddukningen, börja duka

Göra dekorationer, exponera och fotografera till fotoboken

12

 

 


Såna här planeringar har vi fått göra till alla uppgifter. Som ni förstår så planerade jag klart bröllopet och valde och beställde blommor i tisdags. Till idag, torsdag, har jag beställt typha blad, som är avlånga, raka blad som jag ska fläta ihop. Detta ska sedan fungera som handtaget till buketten. På bilden ser ni sådana blad.


Kommentarer
Postat av: viiiiiickan

Tufft, får jag fota sakerna du gör då ? :)<3

2011-03-03 @ 12:58:22
URL: http://fiinaviickan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Klart du får :)

2011-03-03 @ 14:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0