Kläder - Floristteknik F

Hej bloggen!

I veckan har jag börjat med en ny uppgift och här kommer beskrivningen.

Tidningen Elle ska göra ett modereportage med kläder av blommor och naturmaterial. De vill blanda vanliga kläder och accessoarer med kläderna av blommor. Reportaget ska visas i Juni-numret och ska ha en viss sommarkänsla.

Till reportaget vill de att du ska göra:

  • Tre klänningar
  • Två par skor

13

Planera upp kläderna

Studiedag

14

Göra kläder

Göra kläder

15

Göra kläder

Fotografera till fotoboken

16

Påsklov

 

17

 

 

18

Yrkesbeviset

 

19

Göra kläder

Göra kläder

20

Göra kläder

Fotografera till fotoboken

21

 

 

22

Redovisning

Studiedag

23

Studentveckan

 


Idag är det torsdag v 13 och jag har alltså studiedag. Men jag har redan börjat jobba med min första klänning faktiskt. Jag har köpt ett linne och håller på att täcka det i blad. Hemskt pilligt och jag har inget tålamod alls. Men det är bara att bita ihop, för snyggt blir det! Förhoppningsvis blir den klar någon gång nästa vecka och då får ni se.

En annan rolig nyhet är att jag och min klass ska på skolresa! Kryssning närmare bestämt till Finland. På kryssningen så ska Interflora anordna lite olika aktiviteter och det ska blir hur kul som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0