Vad jag har gjort hittills

Det har ju faktiskt redan gått 8 veckor i skolan och jag har hunnit med en del under tiden som jag tänkte att jag skulle börja med att visa. Min första uppgift jag har gjort heter Miljötänk.

"Du har fått en skriftlig beställning från Greenpeace som vill att du ska göra två begravningsdekorationer samt en kistdekoration. Du får göra precis hur du vill men det ska vara miljövänligt. Tid: 4 veckor."

Jag har då arbetat med detta mellan v4 - 8. Jag fick idén av en tidigare klass som gjort något liknande och tänkte att det skulle bli en utmaning att arbeta helt miljövänligt, vilket innebär ingen oasis, tråd eller annat konstgjort material. Istället för oasis så tänkte jag använda mig av frukter såsom lime, citron och apelsin. Blommorna jag använde var vita franska tulpaner, lime och vita orkidéer. Tillsist använde jag även mikadopinnar i matchande färger. Tyvärr har jag inte hunnit få bilderna på den första begravningsdekorationen, men det kommer senare, jag lovar!

Jag är väldigt nöjd med mitt arbete och jag tyckte det var väldigt roligt. Det var svårt till en början att tänka ut hur jag skulle lösa alla tekniska problem miljövänligt. Men jag upptäckte snabbt att det inte var så svårt som jag trodde och det fungerade faktiskt väldigt bra.

Vad tycker ni?










Kommentarer
Postat av: Rosa S Aarnes

Hej Rebecka!

Så fin din blogg blev:-) Svaret på din fråga är att jag tycker att du klarade det mycket bra!

Tummen upp för vår nya markandsförare på florist. Tack för ett gott jobb.



Kram Rosa

2011-03-01 @ 20:59:04
Postat av: Rebecka

Tack så mycket!

2011-03-02 @ 14:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0