Brudbukett

Nu är min brudbukett äntligen klar. Blommorna jag har använt mig av är rosor, anemoner, steel grass och hyacinter. Handtaget skulle vara flätat av typha-blad, men det fungerade inte så det fick bli lila garn runt stjälkarna.

Det blev en rejäl och stor bukett precis som jag ville men samtidigt väldigt söt. Jag är nöjd men hade velat att handtaget skulle ha fungerat för det var väldigt snyggt bara det att det inte fugnerade tekniskt.
Imorgon ska jag göra en tärnbukett och ett corsage samt även planera för min bordsdukning. Beställer sol till
nästa vecka då jag hade tänkt att duka utomhus. Gärna att träden hinner bli gröna också!

Vad tycker ni om resultatet?





Tack till Linn som är modell och klänningen är lånad av Hanna Morris, Halmstad.


Kommentarer
Postat av: Rosa S Aarnes

Så skoj det är att följa dina framsteg via bloggen. Så vacker Linn blev:-) Kankse bröllopsklockorna snart ringer....haha... härligt med engagerade elever. Jag myser. Buketten blev fin.



/Rosa

2011-03-12 @ 12:08:46
Postat av: Rebecka

Tack så jättemycket Rosa. Man blir glad av att läsa dina kommentarer. :)

2011-03-13 @ 11:07:54
Postat av: susanne

Wow, så tjusigt! Både Linn och blommorna är så stiliga!! Var hittade ni den fina färgen på rosorna? Linn hittar jag i klassrummet på tisdag :)

2011-03-13 @ 20:59:14
Postat av: Rebecka

Tack! Det var Ulrik som köpte de åt mig, Ocean Song heter dom. :)

2011-03-14 @ 08:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0