Måndag

Hej bloggen!
Idag är det måndag och jag är i skolan och pluggar på projektarbetet. Vill ni att jag ska skriva om mitt projektarbete också?

Jag kan ge er en snabbgenomgång om vad det handlar om iaf. Jag ska vara med i en "tävling" där jag ska försöka få ett yrkesbevis som florist, ungefär som ett gesällbrev, fast mycket mindre. Det går ut på att man ska välja ett tema och tolka det på sitt eget sätt och göra ett eller flera floristiska arbeten. Min uppgift heter "Törnrosa väcks till liv". Det bygger på att Bolsjojteatern, Rysslands främsta baletteater har nyinvigning och den första pjäsen som ska spelas är Törnrosa. Jag ska då göra en bukett till prima ballerinan samt en dekoration i teatern. Inspirationen ska hämtas från teatern själv som är mycket vacker, samt Törnrosa.

Yrkesbeviset håller på i tre dagar. Första dagen är materialpreparering (snitta blommorna m.m.). Andra dagen gör vi arbetena mellan 8-16. Sista dagen kommer en jury och bedömer de och därefter får vi veta om vi blev godkända.

Sådär. Tillbaka till det andra. Denna veckan har vi haft hälften av våra floristlektioner vilket innebär att vi måste vara klara med E kursen. Jag har bara lite kvar och håller mitt schema hyfsat bra. Imorgon får ni uppdateringar om vad jag gör på lektionen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0